Wednesday, September 18, 2013

Perjalanan dari Johor Bahru ke sintok Kedah

Jam 1500 sabtu,aku nenulakan perjalanan dari rumah menuju ke Melaka,sampai di Umbai kira2 kul 17.30 nak melantak ikan bakar nasi lemak...uuuuuuuuuuuhhhh tapi mak oo.penuh sesak  pusing2 x dapat parking..adus blah aku..gi mkn kat restoran kat sempang masuk ke jln Air keruh ,gedebak gedebuk makan  kul 20:30..berlalu trus ke tmn Cheng  lepak kat umah anak aku,,Pagi sesudah subuh  aku mulakan perjalanan..singah kat senawang isi Ngv..then trus ke Shah Alam singah di rumah besan ku Dato Fadzil...beborak dlm 1/2 jam tru aku jalan..uu letih skali..sesampai di Hotel Sri Malaysia Kangar kira2 jam 1420 chekinn lepak smpai mlm...jam0900 pgi  lepas sarapan cheq out..bersiap2 menuju ke pekan ssintok..Kedah  ..sesi pendaftaran ank busu ku ke UUM.....selesai pendaftaran.aku booking hotel di Changloon  T hotel tuk 2 hari...suk nyer merayau ke Padang Besor..uhh











Friday, September 6, 2013

perjalanan hari ini

Hari ni Jumaat  lepas subuh aku kuar..trip pertama aku dapat anto  og cina indon gi stulang..balik ke larkin
kebetulan tiada teksi biru  so aku trus kedepan kira2 10 min..3 anak dara menerpa  kehadapan .aku menyapa nak kemane"where r u going??..jawabnyer "mersing..how nuch???."how about rm180..actualy  meter it shown.rm260..."...:alright//..apa lagi gi mersing aku   bawak 3 anak dara cantik2 sekali  orang frrancia.huhhhh yg dok depan  pakai skirt jee...aduss..mengelabah jiwa aku dibuatnyer..masyallah..sabo je laa....dlm perjalanan  ketiga2 dara tu  tido...sempat gak aku menjeling sebelah..hehhhh cobaannn..sampai mersing kul 9.15 pgi.....pastu lepak kat pantaii..










Thursday, September 5, 2013

Kes bengang





ini teksi aku   Teksi eksekutif Citra.

Dua hari lepas  aku q kat larkin. so depan aku member texi eksekutif gak  KIA Optima   ..,datang plgn  nak naik kete dia sbb dia depan ..aku kedua...kaum india ..aku dengar nak ke tampoi utama...ok dia jln  aku plk masuk turn..pertama..punye la keras...takde pelangan   sampai kul 9.20 kot..member yg antor ke tampoi utama dah blik..dia mendekati   aku dan merungut   "tak guna punya Kap Lam _(india yg dia bawak) dah bwk  sampai sana   takde duit la ...tunggu suami dia amik duit al  memacam..aku menyampok   biasa la beb ragam manusia....last2 dia byr rm20...'ok la tu dia byr kan.....
esuknyer..Kap Lam tu  datang ke Larkin.. menyapa aku..."Abd ada beg saya tetingal dlm kete"..so saye kata  "awk ikut sapa   dia  kata kete biru,,,...ehhh byk kete biru   dia tak cam....so aku teringat  si member yg bwak di ni...member ni plk  smalam dan ari ni tak q  pun  tah kemana...Kap Lam tu datang lagi   hari ke3..member  tu tetep tak munncul  tak kenapa ..selalu pepagi dia la kat depann..kap lam tu mengamuk..membebel  tak tentu arah  tetap  menunggu member tu  siap bwk mak dia yg cham pemandu texi tu..tapi member tu  menghilang  tahhhh   le....macam ada..




Wednesday, September 4, 2013

pemandangan sekitar perjalanan ku n teksi ku

Aku suka amik gambar tapii  nak ingat balik kat mana blur plk..jum tengok  kat mana yee...