Thursday, August 22, 2013

Hari ini.letih

Tah nape hari ni boring sat bawak teksi ..ape lagi ngantok   lagi...takpe la teksi aku dok relek sikit..

Ni  aku nak cite satu keadaan atau pengalaman ketika aku bawak teksi kira kira dua bulan lepas..ni  kenangan yang tak dapat aku lupakan  sampai bebila..seperti biasa aku  Q kat tminal larkin ..sampai giliran aku..datang 3 orang anak dara menuju ke aran teksi Q,aku pun menyapa.."Adik  teksi dik"..nak di mana..?secara spontan salah sorang  menjawab " ke Stulang  berapa te?? rm20  je dik///ok dia pun setuju..masuk la ketiga2 nak dara tu dua di sit belakan dan sorang di depan bersebelahan aku..aduh mak  cun2 la  ..indon ni..
dalam perjalanan aku menyapa "nak balik Batam ke"..ha  ahh ..
  dalam perjalanan beberapa minit yang duduk di depan ni  besebelahan aku  agak sebuk melakukan sesuatu..aku tak peduli..tapi  aku ada jeling2 gak ..rupa2 nyer dia sebuk nak masukkan wang kertas ke dalam coli dia.beberapa kali..aku pun menoleh dan menegornye.
"nape dik..
:"nak simpan duit..
"aik banyaknyer..berapa tu?nape tak simpan kat bag tangan je.."
"mana boleh  jawabnyer sepontan..
"nape plk dik:
"nanti imegerison indonesia akan tanya keje apa ..banyak duit dapat dari mana  ,,dan diambilnyer separoh(dalam pada tu dia masih berusaha tuk memasukkan kedalam coli dia rapi agak terlipat2 je//
"berapa banyak duit tu??"
"rm1300  (tebal gak duit rm50_)
"nape lah tak simpan kat bank je"
"tak sempat""
"bang  sekejap ya"
"nape dik..jawap ku"
aku pun agak slowkan kereta ku....
dia dengan tak pedulikan  ape2 trus  bukak baju dia..dan  bukak  coli dia ....masyallah aku sempat nengokkk..Y Allah   cantiknyer  payu dara dia ..mengkalll je..ishhhhhh..
kekawan dia kat blakang do ketawa   je..
masyallah  cantikkkk nyerrr  dlm hati akuu..
dalah beberapa minit duit tu di tekap kat payu dara dia ..terus dia pakai coli blik...
aku pun mencelah.. "ish ish ish   dik kalau la driver kap lam bahaya dik dgn ko ko sekali dirembatnyer""
"ye lahsaye tau ..abg   baik kan >>""

itu lah kenangan yang tak dapat aku lupekan/

No comments:

Post a Comment