Thursday, August 22, 2013

kenangan manis nersama TG Hj,Hadi

Kenangan manis.kubersama Tuan Guru Hj.Hadi ketika beliau berkunjung ke Surau Taman Aman Senai,johor

...


Hari ini.letih

Tah nape hari ni boring sat bawak teksi ..ape lagi ngantok   lagi...takpe la teksi aku dok relek sikit..

Ni  aku nak cite satu keadaan atau pengalaman ketika aku bawak teksi kira kira dua bulan lepas..ni  kenangan yang tak dapat aku lupakan  sampai bebila..seperti biasa aku  Q kat tminal larkin ..sampai giliran aku..datang 3 orang anak dara menuju ke aran teksi Q,aku pun menyapa.."Adik  teksi dik"..nak di mana..?secara spontan salah sorang  menjawab " ke Stulang  berapa te?? rm20  je dik///ok dia pun setuju..masuk la ketiga2 nak dara tu dua di sit belakan dan sorang di depan bersebelahan aku..aduh mak  cun2 la  ..indon ni..
dalam perjalanan aku menyapa "nak balik Batam ke"..ha  ahh ..
  dalam perjalanan beberapa minit yang duduk di depan ni  besebelahan aku  agak sebuk melakukan sesuatu..aku tak peduli..tapi  aku ada jeling2 gak ..rupa2 nyer dia sebuk nak masukkan wang kertas ke dalam coli dia.beberapa kali..aku pun menoleh dan menegornye.
"nape dik..
:"nak simpan duit..
"aik banyaknyer..berapa tu?nape tak simpan kat bag tangan je.."
"mana boleh  jawabnyer sepontan..
"nape plk dik:
"nanti imegerison indonesia akan tanya keje apa ..banyak duit dapat dari mana  ,,dan diambilnyer separoh(dalam pada tu dia masih berusaha tuk memasukkan kedalam coli dia rapi agak terlipat2 je//
"berapa banyak duit tu??"
"rm1300  (tebal gak duit rm50_)
"nape lah tak simpan kat bank je"
"tak sempat""
"bang  sekejap ya"
"nape dik..jawap ku"
aku pun agak slowkan kereta ku....
dia dengan tak pedulikan  ape2 trus  bukak baju dia..dan  bukak  coli dia ....masyallah aku sempat nengokkk..Y Allah   cantiknyer  payu dara dia ..mengkalll je..ishhhhhh..
kekawan dia kat blakang do ketawa   je..
masyallah  cantikkkk nyerrr  dlm hati akuu..
dalah beberapa minit duit tu di tekap kat payu dara dia ..terus dia pakai coli blik...
aku pun mencelah.. "ish ish ish   dik kalau la driver kap lam bahaya dik dgn ko ko sekali dirembatnyer""
"ye lahsaye tau ..abg   baik kan >>""

itu lah kenangan yang tak dapat aku lupekan/

Wednesday, August 21, 2013

Ape la nasib bas ni ar..

Hari ini agak keras  aku bwk teksi.. dua trip  je  tapi trip  kedua  ok la gak  dapat anto orang indon cina  dari teminal larkin ke JPO..ha ha meter rm58.78  dia takde ringgit malaysia so dia byk dolar 26d sg..ok la tu


ni  Bas terhumban kat gaung  apa hal  faktur cuai ke masaalah lain??..10 orang terkorban  INALILLAH HIWAINAILLA HIROJIUNN





Tuesday, August 20, 2013

LegoLand hari ni

wow  hari   ini aku tak q kat larkin central,,aku ada call .dari URC....hanto orng dari prima regency pelentong  ke logoland  n ke hello kitty..n  balik  ke prima regency ..RM200   ok tak...ok la...meter aku  RM 312  ma.. tak pe la   sebab menunggu lama sat kat legoland  dari kul 10 pagi  sampai  jam 3 ptg  huh  jenuh aku....



Sunday, August 18, 2013

dimane lokasi ini/???








Membunuh binatang seperti ular & anjing

Bismillahirahmannirahim

Saya menemui satu hadith....begini hadithnyer


MEMBUNUH ULAR

1) Dari Bapa Salim  r. a...katanyer

"Rasulullah s.a.w.  bersabda "Bunuhlah ular dan ular yang mempunyai dua garis putih di pongongnyer dah ular yang potong ekornya "


MEMBUNUH ULAR DAN ANJING..

2) Dari Ibnu Umar r.a.  katanya

  " Rasulullah s.a.w.  bersabda:  " Bunuhlah  ular dan anjing. dan bunuhlah ular yang mempunyai duaa garis putih di ponggungnya dan ular yang potong ekurnya , kerana keduanya merosakan pemandangan dan mengugurkan kandungan"

3) Dari Abdullah r. a. katanya

 "Kami bersama Nabi s.a.w. di suatu gua dan diturunkan kepada Nabi ayat  walmursalati 'urfan (Demi yang dikirim sambung bersambung).Kami menerima ayat itu dari mulut Nabi pertamakali. Ketika itu keluar seekor ular,lalu Nabi memerintahkan: "Bunuhlah ular itu." kami segera mengejar untuk membunuhnya,tapi dia lari lebih cepat.
 Rasulullah s.a.w. lalu bersabda: "Allah memeliharanya dari bahaya kamu,sebagaimana Allah memelihara kamu dari bahayanya,"

ORANG IHRAM BOLEH MEMBUNUH ULAR

4) Dari Abdullah r.a. katanya

 "Bahawa Rasulullah s.a.w. menyuruh orang yang sedang ihram (megerjakan haji) membunuh ular di Mina,"

romentik

romantik kan...........





cuba teka kat mane..

pemandangan indah





angan  kat mane ni teka...

Friday, August 2, 2013

Percayakan kepada perkara2 yang gharib..
ayat 3 surah al Bakarah

 "yaitu orang2 yang beriman kepada perkara2 gharib ,dan mendirikan solat serta membelanjakan(derma)
sebahagian dari rezki yang Kami berikan kepada mereka"


keindahan disyurga..ada sungai2 dan air mengalir

Al Bakarah ayat 25

"dan berilah khabar gembira kepada orang2 yang beriman dan beramal soleh ,sesungguhnyer mereka beroleh syurga  yang mengalir dibawahnyer beberapa sungai ,tiap2 kali mereka diberikan pemberian dari sejenis buah2an syurga itu, mereka berkata "inilah yang telah diberikan kepada kami dahulu"';dan mereka diberikan rezki yang sama rupenyer (tapi berlainan hakikatnyer},dan disediakan untuk mereka  dalam syurga itu pasangan/isteri2 yang sentiasa bersih suci sedang mereka kekal didalamnyer selama2nyer"